27 grudniaOstatnie spotkanie w tym roku.   Zapraszam !

20 grudnia Spotkanie Wigilijne, zapraszam na wigilijny barszczyk i kolędy.   Zapraszam !

13 listopada Tematy świąteczne.   Oglądaliśmy film o historii Bożego Narodzenia

6 grudnia Izrael, film.   Jak powstał Izrael, bardzo ciekawe.

1-3 grudnia Rekonesans Sylwestrowy.   Zrobiliśmy pieszo ok 20km, pogoda dobra.

29 listopada Zdjecia i relacja z Izraela ciąg dalszy.   Relacja spotkala sie z duzym zainteresowaniem.

24 listopada Stowarzyszenia Podróżników "Horyzont" zaprasza w dniu 24.11.2017.(piątek) o godz.19:00 do "Naszej Szkoły" (Gdańsk ul. Ciołkowskiego 10) na relację Tomasza Baranowskiego i Krzysztofa Dąbrowskiego z podróży po Wietnamie.   Super prezentacja.

22 listopada Zdjecia i relacja z Izraela.   Dużo pięknych zdjęć i ciekawych informacji zo Izraelu.

18 listopada Było na pieszo.   Zlot Jesienny KTP Bąbelki

17/18 listopada Gdańskie Narracje - tym razem Brzeźno   Pogoda bezwietrzna, morze jak jezioro, cała trasa zaliczona, pozytywnie.

15 listopada Kanał Koryncki, film i trochę zdjęć, a poza tym urodzinowo.   Kolejny roczek przybył.

10-12 listopada Rozpoznanie Sylwestrowe.   Przewędrowaliśmy przez dwa dni ponad 30km

8 listopada Filmy nawiązujące do mininionych świąt, Światowe Nekropolie.   Bardzo ciekawe materiały.

5 listopada Jeszcze rowery, na pograniczu Kociewia i Kaszub około 42km   Pogoda wiosenna, warto było pojechać.

1 listopada Spacer wspominkowy na Srebrzysko, wieczorem spotkanie w naszej siedzibie.   Odwiedziliśmy groby naszych zmarłych przyjaciół, niestety w ciemnościach nie wszystkich udało się odnaleźć.

28 października Rezerwat Bielawa.   Mimo deszczu było syper, Agnieszka ugościła nas na maksa, nawet pies był zadowolony.

25 października Zdjęcia z wycieczki do Hiszpanii i z wypadu na Azory, prezentuje Basia.   Naprawdę ciekawe zdjęcia, byliśmy na największej wyspie Azorów Sant Miguel, odwiedziliśmy Malagę i Sewillę a na koniec były małpy na Gibraltarze.

22 października Nieznane scieżki - wycieczka rowerowa.   Padało więc tylko krótka wycieczka po Gdańsku w dawno nieodwiedzane zakątki.

18 października Spotkanie na werandzie.    Całkiem udane !

13 październikaWreszcie długo oczekiwane Lwyby, już po raz trzeci, zobaczymy co tym razem upolujemy.    I już po, grzybów dużo nie był, ale na obiad i kolację wystarczyło.

11 października Może jeszcze weranda, a jak będzie zimno to w posiedzimy w naszym lokum. Coś ciekawego do oglądania na pewno się znajdzie.   O dziwo było ciepło i na werandzie można było bez piecyka posiedzieć.

8 października Krótka trasa rowerowa, ale niewiadomo co z tego wyjdzie, ma być ciągły opad.   Wyszła trasa pod Bytowem do Lipnicy, było w miarę ciepło, zobaczyliśmy ciekawe, jeszcze nieznane dla nas miejsca.

4 października Dookoła Bytowa.    Bardzo ciekawa trasa, widać już początki jesieni.

27 września Jak zwykle zapraszam na werandę, będzie dalszy ciąg materiałów z Palestyny.   Jak zwykle, rozmowy i krótki film.

24 września Wycieczki rowerowa, w planie jest trasa w okolicach Kościerzyny, chcemy przejechać jej nową obwodnicą i nie tylko.   Udało się, obwodnica zaliczona, to była chyba ostatnie szansa bo już za tydzień ruszą samochody.

20 września Tym razem tematem przewodnim będzie Palestyna, a zdjęcia z wyjazdu zaprezentuje Asia.    Rewelacyjne zdjęcia, Palestyna z punktu widzenia samych Palestyńczyków, a nie okazjonalnej wycieczki.

17 września Niestety obowiązki spowodowały że wycieczka została odwołana.

13 września Jak zwykle zapraszam na werandę, spotkanie uświetni "Kurczak", prezentując zdjęcia z tegorocznego wyjazdu na Kubę.   Upał, dużo słońca i przepiękny ocean a delfiny ... super !

10 września Wycieczki rowerowa.   Wycieczki nie było, pogoda była nieciekawa, zamiast tego była krótka trasa piesza, więc znowu skorzystał pies.

6 września Filmy z bieszczadzkich wędrówek.   Były filmy z Bieszczad i dodatkowo zobaczyliśmy film nakręcony w niedzielę z Rytla.

3 września Śladami huraganu. Rytel i okolice. Wyjazd samochodem jak zwykle o godz. 10.    Wyjechaliśmy dosyć późno ale udało się wszystko zrealizować, dotarliśmy na miejsce kataklizmu.

30 sierpnia Spotkanie na werandzie.    Było wesoło i frekwencja też dopisała.

28 sierpnia Kolejna wycieczka z cyklu, rowerami, po mało uczęszczanych dróżkach.    Odwołana z powodu ciągłych opadów.

23 sierpnia Spotkanie na werandzie. Zdjecia i wrażenia z Bieszczad.   Zdjęć nie zdążyłem jeszcze przygotować, było za to spotkanie na wrandzie.

6 - 22 sierpnia Rowerami w Bieszczady.    Zapraszam do relacji, codziennie nowe zdjęcia.

30 lipca Nad Kaszubskie Jeziora    Na kąpiel za zimno, było za to wiele innych atrakcji.

26 lipca Letnie spotkanie na werandzie, będzie grillowanie, jakaś okazja do toastów też się znajdzie, a o 19 w sali projekcyjnej najnowsze zdjęcia z Białorusi. Zabytki, ślady polskości i ciekawe opowieści.   Oj działo się, działo !

23 lipca Rowerami, po mało uczęszczanych dróżkach.     Rzadko się zdarza jechać po Kaszubach i nie zaznać górek i podjazdów, tym razem prawie nam się udało, najciekawszy był przejazd czerwonym szlakiem wzdłuż J.Brodno, no i bym zapomniał pyszne lody w Kartuzach, palce lizać.

19 lipca Kolejne spotkanie na werandzie, już o 17 będę na posterunku.    Nie ma co sięrozpisywać, kto nie był niech żałuje.

16 lipca Rowerami, po mało uczęszczanych dróżkach.    Pogoda rowerowa, trasa bardzo urozmaicona, było ok, zapraszam do relacji.

12 lipca Wieczór japoński, zapraszam na sushi, już o 17 będę na posterunku. Koło 19 przejdziemy do sali projekcyjnej i coś ciekawego na w/w temat obejrzymy.   Było szushi, w trzech smakach, były krewetki, nie wszystkim to smakowało, ale trzeba było chociaż raz w życiu spróbować.

9 lipca Miały być rowery, ale nie było chętnych, czekałem w sobotę do wieczora.   w zamian spacer z psem.

5 lipca Zaczynamy od grillowania, już o 17 będę na posterunku. Koło 19 przejdziemy do sali projekcyjnej i coś ciekawego obejrzymy.   Przesiedzielismy do nocy na werandzie, było fajnie.

2 lipca Wycieczki nie będzie.

28 czerwca Indie, trochę świeżych zdjęć z tego pięknego i zaskakującego kraju. O godz. 17 zaczynamyu grillowaniem w nowej werandzie, około godz. 19 przechodzimy na górę oglądać zdjęcia.   Weranda się sprawdziła, elektryczny grill też, zdjęcia z Indii wszystkich zainteresowały, ale dopiero krótkie filmiki nakręcone w mieście zrobiły na nas wrażenie, prawdziwy folklor.

25 czerwca Rowery, po mało uczęszczanych dróżkach.    Tym razem okolice Sobącza i Barkoczyna, mimo przelotnych deszczów widoki na trasie dały nam dużo radości.

21 czerwca Himalaje - wyjazd kolegi Krzysztofa , zdjęcia i opowieści.   Bardzo ciekawy pokaz, zdjęcia i widoki zapierały dech w piersiach, warto było zobaczyć.

14-18 czerwca Rowery! Wyjazd w długi weekend. Ziemia Sierpecka.   Wróciliśmy cali i zdrowi a jak było można zobaczyć w relacji.

11 czerwca Rowery, Więckowy - Wygononin 56km, po mało uczęszczanych dróżkach. Wyjazd jak zwykle o godzinie 10. Po drodze pieczenie kiełbasek i inne atrakcje.   Trasa zrealizowana, wszystko ok.

7 czerwca Czechy - Szwajcaria Saksońska. Relacja z wyjazdu. Dużo zdjęć i ciekawe opowieści.   Dużo zdjęc i ciekawostek, na koniec film. Odkryliśmy tereny, mało znane, a leżące względnie niedaleko od nas. Podziękowania dla Basi za przygotowanie pokazu.

4 czerwca Rowery, trasa w opracowaniu.   Odwołane z powodu opadów.

31 maja Brazylia na świeżo, najnowsze zdjęcia z wyjazdu. Będzie też oryginalna brazylijska kawa i Yerba Mate do wyboru.   Ciekawy wieczór dzięki naszemu koledze Ryszardowi który miesiąc spędził w Brazylii. Piliśmy brazylijską kawę i yerba mate. Słuchaliśmy opowieści, oglądaliśmy zdjęcia i film o podróży koleją po górskich trasach.

28 maja Rowery Sztum i okolice. Po drodze liczne dworki, pamiatkowe głazy. Odszukamy pokrzyżacki kamieniołom w którym wydobywano wapień na potrzeby budującego się zamku w Malborku. Na trasie zrobimy też grilla. Długość trasy ok 50km. Wyjazd godz.9.00.   Wycieczka udana, pogoda wspaniała, lody w Czerninie pyszne, zwiedzanie w Waplewie za darmo !

24 maja Pierwsze zdjęcia z wyprawy w Himalaje. Prezentuje Krzysiek.   Obejrzeliśmy film Herzoga Zapomniane Jaskinie, a zdjęcia z Himalajów w późniejszym terminie.

21 maja Rowery - Kleszczewo.   Trasa ciekawa, pogoda rewelacyjna, było fajnie.

17 maja Ciekawe filmy.   Było co oglądać - super.

14 kwiecień Trasa rowerowa,nad Jezioro Bronisława.    Piękna pogoda, tereny malownicze, kiełbaski z grilla też smakowały. Udana wycieczka.

10 maja Zdjęcia z Majówki, relacja z wyjazdu.

7 maja Rowery.   Wstrętna pogoda, dopiero po południu krótka trasa rowerowa.

28 kwietnia Wyjeżdżamy na Majówkę - WOLIN.   Wróciliśmy, wszystko się udało, zapraszam do relacji.

26 kwietnia Kolejny film o Ameryce pld, Gujana, mordercze przeprawy, czyli samochodem po bezdrożach.   Jeszcze gorzej niż na Syberii.

22 kwietnia Tunel pod Martwą Wisłą.   Zaliczony już drugi raz.

19 kwietnia Brazylia, ciągle odkładana, może tym razem będzie miała więcej szczęścia.   W końcu Brazylia, udało się obejrzeć, dobry film.

17 kwietnia Wielkanoc, rowery, Żuława - Mierzeszyn-Drzewina, ok 45km.   Tym razem nie udało się ze względu na pogodę, ale była za to piesza wycieczka.

13 kwietnia Wielkanoc, obejrzymy film tematyczny i podzielimy się jajeczkiem.   Było fajnie i nastrojowo, w końcu Brazylię też udało się obejrzeć.

9 kwietnia Rowery, trasa krótka łatwa i przyjemna, Maraton Gdański.   Jechaliśmy wzdłuż trasy Maratonu, po południu jak się pogoda poprawiła zajechaliśmy na falochron zachodni, kilometrów niedużo więc relacji niebędzie.

6 kwietnia Kolejny kraj Ameryki Pld. - Brazylia    Z Brazylii tym razem nic nie wyszło, za to oglądalismy zdjęcia z Jakuszyc, bieg narciarski retro, aż żal zimy nam się zrobiło że już odeszła. Było też trochę zdjęć ze Szwecji, zbieramy jagody, tylko dla twardzieli.

3 kwietnia Rozpoczynamy sezon rowerowy 40km, zbiórka jak zwykle, godzina 10.30 .   W skromnym zespole otworzyliśmy sezon rowerowy 2017, pogoda była niezła, można było położyć sięna trawie i wygrzać na słońcu.

29 marca Wenezuela, czyli jak łapać ryby i co można z manioku zrobić   Bardzo ciekawe materiały.

26 marca Krawędzią Kepy Puckiej. Odjazd z Wrzeszcz godzina: 8.10, 14km   Piękna pogoda i fajna trasa.

22 marca Wracamy do Ameryki pld, kolejny kraj, Ekwador.   Nie ma to jak na równiku.

19 marca Na Powitanie Wiosny, wycieczka dwudniowa, kwatera zamówiona, ekipa też już jest.    Pogoda nie była wiosenna, śladów Wiosny tęż specjalnie nie było widać. Marzanna spalona, więc teraz Wiosna już musi nadejść,

15 marca Relacja z Lahti, czyli jak nasi zdobyli mistrzostwo drużynowe w skokach, od bezpośredniej uczestniczki wydarzeń.   Warto było zobaczyć zdjęcia z śnieżnego kraju i posłuchać relacji.

12 marca Z Trampami nad Jez. Urodzinowe. Odjazd z Gdanska PKS 9.50 12km    Ognisko łączy !

8 marca Ameryka południowa ciąg dalszy, tym razem Urugwaj i niespodzianka dla pań. Będzie też degustacja Yerba Mate.   Yerba po Paragwajsku, palce lizać.

5 marca Skorzewo - Lubiana, Czerwonym Szlakiem 14km. 8.02 z Wrzeszcza PKM.   Pogoda dopisała, deszcz nas nie zmoczył, choć mało brakowało.

29 lutego I znowu Ameryka południowa, tym razem kolej na Paragwaj.   Paragwaj, kraj cygar i Yerba Mate, wielki producent prądu którego sam nie zużywa !

26 lutego Bąbelki, trasa: Bąkowo - Pruszcz Gdański.    Doszliśmy aż do Faktorii, niestety była zamknięta.

22 lutego Ciągniemy dalej klimaty Ameryki południowej, tym razem kolej na Boliwie.   Obejrzeliśmy trzy krótkie filmy, pokazujące różne aspekty życia w tym kraju. Nawiązywały też do oglądanego w zeszłym tygodniu filmu.

19 lutego Trampy, Krzeszna - Sikorzyno - Gołubie.   Widać jeszcze zimę na polach, ale to już raczej końcówka. Ognisko udało się, mimo kiepskiej pogody, miejsce wybrane rewelacyjnie.

15 lutego Madeinusa czyli Peruwiańskie klimaty    Ciekawy film, wart obejrzenia.

12 lutego Spacer po TPK 12km   Chyba ostatnia zimowa wycieczka to była w tym roku.

8 lutego Portugalia w obiektywie, czyli wrażenia z wycieczki, opowiada Basia.   Porugalia robi wrażenie, ciekawy i zaskakujący kraj. Warto było obejrzeć.

5 lutego Skarszewy z Trampami.    Zimno i wietrznie, nawet ognisko nie pomogło, ale w sumie fajnie.

1 lutego Peruwiańskie klimaty czyli dalszy ciąg wędrówki po Ameryce Południowej.   Niby znane i oklepane, ale zawsze coś nowego można się dowiedzieć.

29 stycznia Wycieczka urodzinowa.    Nieznane miejsca na znanych terenach.

25 stycznia Zdjecia z Rumunii, opowiadać o wyprawie będzie Basia.   Bardzo ciekawe opowieści i klimatyczne zdjęcia, warto było zobaczyć.

22 stycznia Idziemy z Trampami - Stogi.    Swietna pogoda i dobre towarzystwo, to co na wycieczce jest potrzebne.

18 stycznia Kolejna środowe spotkanie, w planie Ameryka południowa.    Obejrzeliśmy parę filmów, Patagonia i Argentyna.

11 stycznia Szampan Sylwestrowy jeszcze jest, a coś ciekawego do oglądania też się znajdzie. Film nakręcony kamerą IMAX, którą wniosła na 6000m ekipa Szerpów.   Wszystko fajnie, tylko szampan został niewypity.

4 stycznia Obejrzymy zdjęcia z Sylwestra, wypijemy Noworocznego szampana i jeszcze coś o Nepalu.    Były zdjęcia, Nepal też.

28 grudnia Wyjeżdzamy na Sylwestra !    Wszystko się udało, bawiliośmy się świetnie, relacja wkrótce.

21 grudnia Ostatnie spotkanie przed świętami, uświetni swoją obecnością Wojtek, który pokaże u nas po raz pierwszy zdjęcia z wycieczki do Gruzji.    To zobaczyliśmy przerosło nasze oczekiwania, piękne zdjęcia i dużo nowych wiadomości.

14 grudnia Droga Życia, historia ze szlaku Św. Jakuba, film fabularny. Ciekawe ujęcia, ukazujące tereny przez które przebiega ten słynny szlak.    Zapraszam !

7 grudnia Skończyło się na pogaduchach, a film przeniesiony na następny tydzień.    Film za tydzień.

4 grudnia Spacer po TPK.    Udana wycieczka, pogoda dopisała !

30 listopada Tajlandia cz2 Relacja z wyprawy. Kolega Krzysiek, pokaże nam kolejne zdję ciać z prawie miesięcznego trekkingu po górach północnej części Tajlandii.    Tym razem widownia też była pełna, a zdjęcia i opowieści robiły wrażenie.

23 listopada Tajlandia. Relacja z wyprawy. Kolega Krzysiek, pokaże nam pierwszą serię zdjęć z prawie miesięcznego trekkingu po górach północnej części Tajlandii.    Ciekawe zdjęcia i spora widownia.

20 listopada Ciepła niedziela skusiła nas na rowerowy wyjazd, pojechaliśmy w okolicę Pruszcza i Przejazdowa, zrobilismy 32km, może to jeszcze nie koniec z rowerowymi wycieczkami w tym roku.

16 listopada Kolejne spotkanie w naszej siedzibie, obejrzymy film fabularny: A Walk in the Woods. (zaczynamy o 18.15);
Autor książek podróżniczych Bill Bryson postanawia wyruszyć na wędrówkę przez Apallachy, zabierając ze sobą jednego z przyjaciół. Film może taki sobie, ale było trochę ujęć mało u nas znanych szlaków turystycznych w Apallachach, a poza tym miło było obejrzeć grających główne role, Roberta Bedforda i Nicka Nolte.

10 - 14 listopada Wyjazd 4 dniowy, obejscie terenów sylwestrowych.    Zapraszam !

9 listopada Kolejne spotkanie w naszej siedzibie. Tatry ekstremalne, filmy ze szlaków i nie tylko.    Zapraszam !

2 listopada Kolejne spotkanie w naszej siedzibie.    Zapraszam !

30 października Cmentarze Menonickie na Żuławach wycieczka rowerowa 60km   Zapraszam !

26 października Kolejne spotkanie w naszej siedzibie.    Zapraszam !

23 października Cmentarze nieznane, tym razem okolice Żukowa, trasa piesza, długość 11km. Odjeżdżamy z dworca PKM z Wrzeszcza o godzinie 10.39, powrót z Rębiechowa 15.09.   Zapraszam !

21 października Narracje 2016 - Biskupia Górka. Spotykamy się przy mostku na Raduni, ul.Menonitów 2, godzina 19.00.    Zapraszam !